Πανελλήνιες 2022: Έξυπνες εξειδικεύσεις στις οικονομικές σπουδές

Πρώτη δημοσίευση: 27/3/2022 enthos.gr

Μπαίνοντας στην τελική ευθεία για τις πανελλαδικές εξετάσεις το άγχος των υποψηφίων διαρκώς αυξάνεται, όχι μόνο όσον αφορά στις επιδόσεις, που θα πρέπει να έχουν στα εξεταζόμενα μαθήματα αλλά και στις επιλογές των σχολών καθώς αυτό επηρεάζει σε ένα μεγάλο ποσοστό τη μελλοντική επαγγελματική τους πορεία. Η σωστή επιλογή σχολής είναι μια εξαιρετικά δύσκολη υπόθεση και απαιτεί «ψάξιμο» και ενημέρωση όσον αφορά τις προοπτικές, που θα έχει ένας απόφοιτος.

Ζούμε σε μια εποχή όπου η παγκόσμια οικονομία μεταβάλλεται, οι τεχνολογικές εξελίξεις διαμορφώνουν πλέον τα επαγγελματικά δεδομένα και η αγορά εργασίας αλλάζει συνεχώς, σε σημείο που αδυνατούμε να γνωρίζουμε ποια θα είναι η μορφή της ακόμα και στο πολύ άμεσο μέλλον. Φυσικό αποτέλεσμα όλων αυτών είναι να αλλάζουν και τα δεδομένα στον κλάδο των επιχειρήσεων, γεγονός που ενισχύει την ανάγκη για άτομα με οικονομικές και διοικητικές σπουδές που θα είναι σε θέση να αφομοιώσουν και να διαχειριστούν όλες αυτές τις αλλαγές. Ο κλάδος των Οικονομικών αποτελεί μία από τις δημοφιλέστερες επιλογές τα τελευταία χρόνια για τους υποψήφιους των Πανελλαδικών Εξετάσεων καθώς γνωρίζουν πως η ενασχόληση με τα οικονομικά θα προσφέρει πλήθος επιλογών όσον αφορά την επαγγελματική σταδιοδρομία.

Όπως αναφέρει στο ethnos.gr, ο κ. Κωνσταντίνος Κότιος , σύμβουλος σταδιοδρομίας «το γεγονός ότι στη χώρα μας υπάρχουν πολλές σχολές που προσφέρουν τα επαγγελματικά δικαιώματα του Οικονομολόγου δεν πρέπει να αποθαρρύνει τους αποφοίτους των σχολών αυτών αλλά να τους οδηγεί στην αναζήτηση εξειδίκευσης η οποία θα διευρύνει τους επαγγελματικούς τους ορίζοντες. Η σύγχρονη Οικονομική Επιστήμη έχει πολλούς κλάδους και εξειδικεύσεις όπως: τα Ναυτιλιακά, η Διαχείριση Κινδύνων (Risk Management), το Ψηφιακό Μάρκετινγκ – Ψηφιακή Επικοινωνία (Digital Marketing – Digital Communications), οι Διεθνείς Επιχειρήσεις (International Business)».

Ναυτιλιακά

Η χώρα μας αποτελεί ένα από τα ισχυρότερα ναυτικά κράτη παγκοσμίως και η ναυτιλία της αποτελεί «στυλοβάτη» της εθνικής οικονομίας. Ο ναυτιλιακός κλάδος έχει μεγάλη δυναμική, εξελίσσεται συνεχώς και προσφέρει πολλές προκλήσεις και ευκαιρίες. Όπως είναι φυσιολογικό τα τελευταία χρόνια, ολοένα και περισσότεροι νέοι απόφοιτοι Οικονομικών Σχολών αλλά και Τμημάτων Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων, αποφασίζουν να ασχοληθούν με τα ναυτιλιακά αποκτώντας κάποια μεταπτυχιακή εξειδίκευση. Έτσι αποκτούν όλες τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες πάνω στη διοίκηση των ναυτιλιακών επιχειρήσεων, αποκτώντας μία ευρεία κατανόηση όλων των σχετικών θεμάτων, όπως ή θαλάσσια οικονομία, οι νόμοι και το ρυθμιστικό πλαίσιο του κλάδου, η διαχείριση πληρωμάτων, η εφοδιαστική αλυσίδα, οι ναυλώσεις, καθώς και πάνω σε θέματα ασφάλειας, ποιότητας και διαχείρισης περιβαλλοντικών και άλλων κινδύνων.

Διαχείριση Κινδύνων (Risk Management)

Η Διαχείριση Κινδύνων είναι μια σημαντική και απαραίτητη διαδικασία για κάθε επιχείρηση, η οποία βοηθά στην αποφυγή προβλέψιμων κινδύνων, προστατεύει από τις λάθος επενδυτικές αποφάσεις και μειώνει τις απώλειες και τις ζημίες από απρόβλεπτα γεγονότα. Παίζει σημαντικό ρόλο βοηθώντας τους οργανισμούς να αποφύγουν προβλήματα και να αξιοποιήσουν ευκαιρίες οικονομικού κέρδους. Αποτελεί μια έξυπνη εξειδίκευση για πτυχιούχους Οικονομικών Επιστημών, Λογιστικής και Χρηματοοικονομικών και Διοίκησης Επιχειρήσεων.

Ψηφιακό Μάρκετινγκ–Ψηφιακή Επικοινωνία (Digital Marketing – Digital Communications)

Καθώς το ψηφιακό τοπίο εξελίσσεται γρήγορα, οι σημερινοί καταναλωτές έχουν διάχυτη πληροφόρηση και επιλογές για την λήψη αγοραστικών αποφάσεων, με αποτέλεσμα οι προτιμήσεις τους να αλλάζουν συνεχώς, το εύρος προσοχής να μειώνεται και ο ανταγωνισμός μεταξύ των εμπόρων να είναι σκληρός. Η τεχνολογικές εξελίξεις αλλάζουν το μάρκετινγκ και την επικοινωνία με εντυπωσιακό ρυθμό και νέα εργαλεία. Η αυτοματοποίηση στο μάρκετινγκ υιοθετείται ευρέως με γρήγορους ρυθμούς. Με ακριβέστερες αναλύσεις και μετρήσεις σε πραγματικό χρόνο, τη βελτίωση της εμπειρίας και την υποστήριξη των πελατών, τη βελτίωση των στρατηγικών τιμολόγησης προϊόντων, η τεχνητή νοημοσύνη και η μηχανική μάθηση αποφέρουν τεράστια οφέλη στο μάρκετινγκ. Τα δεδομένα βρίσκονται παντού πλέον γύρω μας, γεγονός που δίνει σημαντικές πληροφορίες για τις προσδοκίες και τις τάσεις της αγοράς. Η χρήση τους βοηθά στην ανάπτυξη συγκεκριμένων στρατηγικών μάρκετινγκ. Οι εταιρίες χρησιμοποιούν πολύπλοκους συνδυασμούς προσωπικών δεδομένων, δεδομένων τοποθεσίας και δεδομένων περιβάλλοντος. Αν σε όλα τα παραπάνω προσθέσουμε και το γεγονός πως τα τελευταία χρόνια βιώνουμε την έκρηξη των social media, με την διαχείριση και το μάρκετινγκ των social media να αποτελούν όλο και μεγαλύτερο κομμάτι των επικοινωνιακών στρατηγικών των επιχειρήσεων, καταλαβαίνουμε πως το ψηφιακό μάρκετινγκ αποτελεί μια έξυπνη και ταυτόχρονα πολλά υποσχόμενη εξειδίκευση για τους απόφοιτους Οικονομικών Σπουδών.

Διεθνείς Επιχειρήσεις (International Business)

Οι Διεθνείς Επιχειρήσεις αποτελούν έναν πολλά υποσχόμενα κλάδο, καθώς οι περισσότερες εταιρείες εκτελούν τις δραστηριότητές τους πλέον σε παγκόσμιο επίπεδο ή φιλοδοξούν να επεκταθούν σε παγκόσμια κλίμακα, πράγμα που απαιτεί εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό. Στον κλάδο των Διεθνών Επιχειρήσεων, οι απόφοιτοι μπορούν να σταδιοδρομήσουν σε τομείς όπως το Παγκόσμιο Εμπόριο (Global Trade), τα Πολυεθνικά Χρηματοοικονομικά (Multinational Finance) και οι Διεθνείς Αγορές (International Markets), καλύπτοντας πολιτισμικές και ρυθμιστικές διαφορές που επηρεάζουν τις διεθνείς επιχειρηματικές συναλλαγές.

Πηγή:labora.gr